maandag 21 juni 2010

Fender Lonestar


Mijn nieuwste gitaar is een USA Fender Lonestar uit 1996 in Teal Green (meer blauw als je het mij vraagt) Dit is niet de Mexicaanse Lonestar Deluxe die je tegenwoordig voor 650 euro kunt kopen, maar een in Amerika vervaardigde gitaar, een 50th anniversary model. De gitaar komt af fabriek met een Seymour Duncan Pearly Gates 2 humbucker en twee Texas Special singlecoils. Mijn gitaar is op een paar punten gemodificeerd: hij heeft, in plaats van de Texas Special bij de hals, een Seymour Duncan Lil'59, de toonregelaars heb ik uit het circuit gehaald, en een extra schakelaartje is toegevoegd om de twee humbuckers te splitten. In plaats van het middelste element hoor je bij de middenstand van de vijfstandenschakelaar de hals- en brughumbucker samen, en met de splitter kun je dan kiezen welke spoelen werken. Zo is het een veelzijdiger gitaar geworden.
Ik ben niet zo gek op Fenders, omdat ik niet houd van vintage halzen, zwakke halsverbindingen en ouderwetse vibratosystemen en dat soort dingen. Dit is echter een heel moderne gitaar, met een hals met een hedendaags profiel. En een klassiek uiterlijk, natuurlijk.

Geen opmerkingen: