zaterdag 24 april 2010

Alle Ibanez RG's bij elkaar

Ziehier een statieportret van mijn collectie Ibanez RG gitaren.
Van links naar rechts:
een RG770DX, tremolo en slagplaat zijn vervangen, stelpenafdekplaatje ook, de elementen zijn vervangen voor DiMarzio's, een PAF en een Fred. Het middelste element is origineel. Deze gitaar gebruikte ik als backup, opwarm- en oefengitaar. Hij is tamelijk versleten, ik heb de nek al tweemaal moeten schuren.
Een rose RG770, volledig origineel. Dit is op dit moment de gitaar die ik het meeste gebruik, de 'default' gitaar.
Een RG2077XL, volledig origineel. Dat is een zevensnarige baritongitaar, werkelijk een monster.
Een J-Custom RG1308 uit 1997, volledig origineel.
Een RG LACS (Los Angeles Custom Shop) gemaakt door Mike Lipe als endorsement model voor Rocky George van Suicidal Tendencies, ongeveer uit 1998. Dit is een Amerikaanse handgebouwde gitaar, niet in serie geproduceerd, dus er is er maar een van. Hij is nog als nieuw en eigenlijk niet om op te spelen maar te verzamelen.
Een witte RG750 uit 1989, volledig origineel maar wel erg uitgewoond.
Een rode RG750 uit 1992, elementen zijn vervangen voor een DiMarzio en een Seymour Duncan Jazz.
Een grijze RG760, origineel, uit 1989.
Een zwarte RG760, origineel. Deze is uit 1990, en het is mijn favoriete gitaar. Ik heb hem in 1990 gekocht en veel mee opgetreden. Lange tijd was dit mijn enige gitaar.
Een blauwe RG760, origineel. Bedoeld als backupgitaar voor de zwarte RG760.

Klik op de foto voor een mooie vergroting.

Geen opmerkingen: