zaterdag 30 mei 2009

Hughes & Kettner Thirty


Fotootje van mijn Hughes & Kettner Thirty, gemaakt in Duitsland ergens aan het begin van de 90'er jaren. Is een raar versterkertje. Geen buis te bekennen maar wel een veergalm. Er zit een Celestion G12T35 in en dat vind ik een behoorlijk slechte speaker met een minuskuul magneetje, maar omdat het een heel klein gesloten kastje is klinkt het nog aardig. Misschien doe ik er wel eens een Vintage30 in of een G12H30. Het geluid is erg goed, niet zozeer insoirerend maar verslavend. Destijds gebruikte ik een H&K Thirty als opwarmversterkertje voor optredens. Het ding kan lang niet zo veel als een Roland Cube 30x (die heb ik ook) of een Line6 Spider combo (vaak op gespeeld) maar ik vind het basisgeluid van de Thirty veel beter dan dat van deze twee. Volgens forums heeft de HK Thirty een beetje een cultstatus gekregen, wat ik mij niet echt kan voorstellen van een transistorversterker. Het logo is van karton. Het kijkt net of de kast bedekt is met tapijt, maar dat zijn stofdeeltjes, vezels of zo, die op het hout van de kast zijn gelijmd. Nochthans moet mijn exemplaar binnenkort maar eens worden gestofzuigd.

Geen opmerkingen: