zaterdag 26 januari 2013

Body lacquering

Ik vroeg mij af hoe mijn favoriete gitaar (Ibanez RG770) zou klinken met een mahonie body in plaats van het gebruikelijke lindenhout. Daarom heb ik in de VS een custom replica laten maken uit een stuk mahonie klankhout, en die ben ik nu in transparant paars aan het lakken. Dit is de vierde laklaag, na elke laklaag behoort men eigenlijk te schuren, maar ik doe dat maar na twee lagen. Op een gegeven moment gaat er nitrocellulose overheen, dat gaat een mooi glaslaagje worden, na veel schuren. Ik heb de hardware en de nek van een oude RG750 klaarliggen, een set DiMarzio elementen met 'grey bobbins' moeten de zaak gaan completeren. Maar eerst vele uurtjes schuren en polijsten. Als het goed is wordt het uiteindelijk een gitaar in J-Custom stijl.

Geen opmerkingen: