zaterdag 26 oktober 2013

Setlist

Je denkt natuurlijk dat het slim is om de setlist in rood op te schrijven zodat je het van een afstandje kunt zien, maar dan gaan de rode lampen aan en zie je ineens helemaal niets meer...

Drumkit

Tamelijk ingewikkelde drumkit. Maar dat is nodig voor een Zappa-set.

Backstage

Backstage bij een muziekcafé in Helmond, waar ik bas speelde bij Lokohank.

maandag 16 september 2013

RG770DX in Purple Metallic

Mijn meest recente aanwinst is een Ibanez RG770DX Purple Metallic uit 1991, met een Lo Pro Edge en verder volledig origineel en in prima staat. Sommigen noemen de kleur 'Purple Metallic' ook wel 'Heather Pearl'... omdat hij op verder alle Ibanez gitaren zo heet.
Ik bezit nu vier RG770DX'en, een in Lazer Blue (niet Laser Blue, om onbekende redenen wordt dat woord door Ibanez anders gespeld) en twee in Ruby Red. Deze Purple Metallic is verreweg de zeldzaamste.

zaterdag 31 augustus 2013

Na de restauratie

En zo ziet de RG770 er nu uit, vintage DiMarzio F4, C2 en F2 er in, nieuwe aftermarket doorzichtige slagplaat. Alleen geen zin om de tremolo te vervangen voor een Cosmo Black edge, die chromen doet het ook prima. Eigenlijk veel mooier, zo, in de oorspronkelijke staat.

Voor de restauratie

Mijn trouwe Ibanez RG770dx Lazer Blue uit 1992 wil ik weer terugrestaureren naar de oorspronkelijke staat. Ik heb er lang geleden een andere slagplaat opgezet omdat de originele gebroken was, en andere elementen gemonteerd, een creme DiMarzio Fred en een groene Dimarzio Paf. Die kleuren waren niet bewust gekozen maar kwamen zo uit. De volledig gecorrodeerde Edge tremolo had ik vervangen voor een nieuwe, niet in Cosmo Black maar in chroom, omdat dat goekoper was. (??)

Fotootje

.. met Ibanez RG770DX in Lazer Blue. Die heb ik nu weer gerestaureerd naar oorspronkelijke staat, met blauwe humbuckers en doorzichtige slagplaat.