zaterdag 26 oktober 2013
maandag 16 september 2013
RG770DX in Purple Metallic
Mijn meest recente aanwinst is een Ibanez RG770DX Purple Metallic uit 1991, met een Lo Pro Edge en verder volledig origineel en in prima staat. Sommigen noemen de kleur 'Purple Metallic' ook wel 'Heather Pearl'... omdat hij op verder alle Ibanez gitaren zo heet.
Ik bezit nu vier RG770DX'en, een in Lazer Blue (niet Laser Blue, om onbekende redenen wordt dat woord door Ibanez anders gespeld) en twee in Ruby Red. Deze Purple Metallic is verreweg de zeldzaamste.
Ik bezit nu vier RG770DX'en, een in Lazer Blue (niet Laser Blue, om onbekende redenen wordt dat woord door Ibanez anders gespeld) en twee in Ruby Red. Deze Purple Metallic is verreweg de zeldzaamste.
zaterdag 31 augustus 2013
Na de restauratie
En zo ziet de RG770 er nu uit, vintage DiMarzio F4, C2 en F2 er in, nieuwe aftermarket doorzichtige slagplaat. Alleen geen zin om de tremolo te vervangen voor een Cosmo Black edge, die chromen doet het ook prima. Eigenlijk veel mooier, zo, in de oorspronkelijke staat.
Voor de restauratie
Mijn trouwe Ibanez RG770dx Lazer Blue uit 1992 wil ik weer terugrestaureren naar de oorspronkelijke staat. Ik heb er lang geleden een andere slagplaat opgezet omdat de originele gebroken was, en andere elementen gemonteerd, een creme DiMarzio Fred en een groene Dimarzio Paf. Die kleuren waren niet bewust gekozen maar kwamen zo uit. De volledig gecorrodeerde Edge tremolo had ik vervangen voor een nieuwe, niet in Cosmo Black maar in chroom, omdat dat goekoper was. (??)
Fotootje
.. met Ibanez RG770DX in Lazer Blue. Die heb ik nu weer gerestaureerd naar oorspronkelijke staat, met blauwe humbuckers en doorzichtige slagplaat.
Abonneren op:
Posts (Atom)
.jpg)