maandag 9 februari 2009

Basje gekocht


Ik heb weer een mooi basje gekocht: een Washburn Status headless bass uit de jaren '80. Dat hij uit die periode is, is wel aan het design te zien. Is gemaakt in Japan. Het is een neck-through model met Engelse Status hardware. Deze bas is net zo groot als een gitaar, en dat maakt hem wel zo transportabel.
Moet nog worden verzonden. De foto komt van de verkoper. Als ik hem binnen heb maak ik een paar nieuwe foto's.

vrijdag 23 januari 2009

ESP The Mirage Custom


Ik heb weer een nieuwe gitaar aangeschaft, ditmaal is het een ESP the Mirage Custom uit 1988. Het is een neck-through gitaar, gemaakt in Japan, de voorganger van de ESP MII Custom. Dit type gitaar is destijds gebruikt door Queensryche, Metallica, en vele andere gitaristen uit de jaren '80. Het is een echte shreddergitaar met een hele snelle, satijngelakte hals. Ik weet nog niet of ik hem ga houden, misschien probeer ik hem weer te verkopen.

zondag 18 januari 2009

Twee London City broertjes


Twee Broertjes: mijn London City uit 1968 en daarop de London City uit 1980 van een vriend. De bovenste is 100 watt, de mijne is 50 watt. Helaas ontbreekt het groene logo op de bovenste. Ze staan allebei op marktplaats.

London City DEA70


Dit is mijn vintage London City gitaarversterker uit 1969, gemaakt in Nederland. Er zitten zeldzame buizen in: Philips Miniwatt ECC83 en Valvo EL34. Ik gebruik deze versterker niet meer en dus staat hij op Marktplaats. Wel een beetje pijn in het hart....

zaterdag 10 januari 2009

Banjo


Mijn nieuwste aanwinst is een Bluegrass-banjo, dat is een vijfsnarige banjo in een open stemming. Het is niet zo'n duur ding maar hij klink wel als een echte banjo en speelt fijn en er was nog een koffer bij ook..

dinsdag 6 januari 2009

Weer een nieuwe!

Ik schaf eigenlijk nooit nieuwe gitaren aan, maar hier dan toch een: een Godin XTSA uit Canada. Het is een rare gitaar. Een beetje high-tech, want het is zowel een electrische als een akoestische gitaar, en ook een synthesizer. Het geluid is een beetje jazz-achtig maar hij kan ook aardig rocken. Er zijn een paar dingen vreemd: zo zijn de afdekplaten voor de electronica aan de achterzijde verzonken maar de afdekplaat voor de tremolo niet. De tremoloklauw is scheef gemonteerd. En het raarste: er is veel electronica aan boord met een flink aantal knoppen maar geen gebruiksaanwijzing. (Die is wel op de website te downloaden) De hals is van mahonie, geschroefd, met een tamelijk dun ebbenhouten fretboard. Speelt heel fijn.
Omdat ik eigenlijk uitsluitend oude gitaren bespeel, was ik niet gewend aan de 'locking tuners' waardoor ik de hoge E-snaar onmiddellijk uit de tuner trok...
Maar het is een fijne gitaar. Een echt werkpaard.

vrijdag 26 december 2008

Line6 FM4 Filter Modeler


In mijn zoektocht naar vreemde pedaaltjes met rare buitenissige geluiden kwam ik ook dit digitale pedaal van Line6 tegen. Ik ben doorgaans niet zo gek op spul van Line6 omdat het digitale emulaties zijn van allerlei analoog spul. Deze kon ik destijds niet laten liggen. Het is een pedaal waarin allerlei (onbetaalbare) vintage effecten worden nagebootst, zoals een Ringmodulator, een Mu-Tron, een aanaloge gitarsynthesizer etcetera. Wel een leuk pedaal. Beetje vreemd en je kunt goed horen dat het digitaal en dus nep is.