zaterdag 6 september 2008

Mijn Ibanez RG7 collectie

Een familiekiekje van mijn verzameling Ibanez Rg7oo series stammend uit 1988 tot 1992. Van links naar rechts: een blauwe RG760, een zwarte RG760, dat zijn mijn twee favorieten; ze zijn allebei in origineelstaat, een witte RG750, ook origineel maar wel in slechte toestand, een blauwe RG770DX met andere slagplaat, andere tremolo en andere elementen (DiMarzio PAF en Fred) een rode RG750 met andere elementen (Seymour Duncan en DiMarzio en een groene RG760 body met een RG560 hals en twee Fender Stratocaster USA elementen. Die laatste moet ik nog restaureren.

donderdag 4 september 2008

Laney Pro Tube AOR 100



Een brute bak! Op zich valt het nogal mee en is dit niet eens zo'n geweldige versterker maar als je de boosts aanzet (de toonregelknoppen uittrekken) verandert hij in een metalbeest. Ik heb ook de 30 watt versie (deze is 100 watt) dus hij staat te koop op marktplaats.

zondag 10 augustus 2008

Schets voor een Prul - liedje

Dit wordt de korte versie van het laatste nummer van de Prul-cd 'Swingend ten onder'. Het heet: 'Lul die Vreemdgaat'
Ik speel alle instrumenten en Erwin Mulder zingt en heeft de tekst geschreven. Edwin doet wat effectstemmen op de achtergrond. De langere versie wordt ongeveer acht minuten lang.
Het is nog lang niet af, een aantal instrumenten moeten opnieuw worden ingespeeld en er moeten nog wat spannende synthesizers bij.. Tenslotte moet de boel nog worden gemixed en gemastered..

http://www.divshare.com/download/5144785-791

zaterdag 9 augustus 2008

Vocalen


Edwin de Rijke, samen met Erwin Mulder en mijzelf het trio Prul, neemt hier vocalen op voor de CD 'Swingend ten Onder'. Prul is in 2007 al opgehouden, maar we hadden de wens om de nummers nog eens goed op te nemen.
Edwin en Erwin zijn de vocalisten en tekstschrijvers van Prul en ik deed de instrumentatie en arrangementen.

Sfeerplaatje van Studio


Tamelijk fotogeniek spul, die studioapparatuur, zeker als je er een gekleurde lamp op zet.

zaterdag 5 juli 2008

Compressor Rack


Mijn rack met compressors. Van boven naar beneden: FMR Really Nice Compressor (RNC) in funklogic Rack, Drawmer compressor, ART Pro Vla, Furman quad noise gate, vier Symetrix 525 VCA compressors en een patchbay.

Mijn favoriete Gitaarversterkers


Boven: Trace Elliot Speed Twin H100 (eerste versie) en onder: Hughes & Kettner Triamp MK1. De Trace gaat door twee 4x12 Trace Elliot kasten, de onderste met vier Celestion vintage 30's en de bovenste met vier Eminence governors. De Triamp gaat door een Marshall 1960 Tall Vintage kast met 4 Celestion Greenbacks en door een custom gebouwde 2x12 kast van massief grenen met een Celestion G12H30 en een Celestion Vintage 30. Dat klinkt allemaal als een dijk.