maandag 18 november 2013

Attempting to design a new effect setup...

.. perhaps I need a stereo looper, this is way too complicated.

dinsdag 5 november 2013

Fender Blue Flower

Toch wel een mooie gitaar, die Blue Flower. Typische jaren zeventig narigheden zoals driepunts halsbevestiging, grote kop, dunne frets en dikke vette hals nemen we maar voor lief.

maandag 4 november 2013

Gitaren en Bassen

Zessnarige bas, een waar monster om te bespelen maar dan krijg je wel mooie piano-achtige klanken en het diepste gerommel en gedonder uit een enkel instrument. Daarvoor mijn vintage Fender Stratocaster Blue Flower Paisley met de bekende grote kop en driepuntsbevestiging van de hals (Slecht idee, Fender!!) Er zit een originele Floyd Rose op met een locknut, een Dimarzio PAF in de brugpositie en grover tuners. Ziet er vreemd uit maar wel aardig bespeelbaar.

zaterdag 26 oktober 2013

Setlist

Je denkt natuurlijk dat het slim is om de setlist in rood op te schrijven zodat je het van een afstandje kunt zien, maar dan gaan de rode lampen aan en zie je ineens helemaal niets meer...

Drumkit

Tamelijk ingewikkelde drumkit. Maar dat is nodig voor een Zappa-set.

Backstage

Backstage bij een muziekcafé in Helmond, waar ik bas speelde bij Lokohank.

maandag 16 september 2013

RG770DX in Purple Metallic

Mijn meest recente aanwinst is een Ibanez RG770DX Purple Metallic uit 1991, met een Lo Pro Edge en verder volledig origineel en in prima staat. Sommigen noemen de kleur 'Purple Metallic' ook wel 'Heather Pearl'... omdat hij op verder alle Ibanez gitaren zo heet.
Ik bezit nu vier RG770DX'en, een in Lazer Blue (niet Laser Blue, om onbekende redenen wordt dat woord door Ibanez anders gespeld) en twee in Ruby Red. Deze Purple Metallic is verreweg de zeldzaamste.