vrijdag 6 juli 2012

pedalenbak

Herontwerp van mijn pedalenbak: Ernie Ball volumepedaal, Ashbass Tubescreamer, Hughes & Kettner Tubeman II, Yamaha Magicstomp, Strymon Blue Sky en twee Alesis Phasers.

zaterdag 9 juni 2012

recentste aanwinst


Mijn meest recente aanschaf op gitaargebied is een Ibanez RG770G, omdat deze gitaar alleen op de Japanse markt verscheen, heb ik hem uit Taiwan moeten importeren. (voor een spotprijsje) Deze versie verschilt niet alleen cosmetisch van de 'reguliere' RG770. Naast goudkleurige hardware heeft de gitaar ook een 'all access neck joint' in plaats van de 'square heel' van zijn broeders. Vervolgens is er een 'low pro edge' geïnstalleerd in plaats van de klassieke 'edge' tremolo. De body van dit specifieke exemplaar is hier en daar beschadigd, helaas bijgetipt met zwarte verf, en de goudkleur op de hardware is wat aan slijtage onderhevig geweest. De bespeelbaarheid is super.

maandag 26 maart 2012

Gitaarsolo opnemen


Is hem uiteindelijk niet geworden want er zitten een paar foutjes in, en de solo is veel te saai. Het is ook maar een improvisatie...
Gespeeld met een (roze!) Ibanez RG770, via een Hughes & Kettner Tubeman 2 in een Reussenzehn Guitar Slave naar twee Marshall 1936 cabs met Celestion G12H65 speakers. Het signaal gaat via de direct-out van de Hughes & Kettner naar het mengpaneel. Er staan ook een paar microfoons bij de Marshalls voor wat ruimtelijker geluid. Deze video laat alleen het geluid horen van de speakers op de camera.

Drummen


Drumpartijtje over een dummy basloopje.. maar ik verlies mijn evenwicht en de daaropvolgende fill mislukt volledig..

zaterdag 17 maart 2012

Twee stratocasters


Mijn twee stratocasters: een Fender USA Lonestar uit 1997, en een Japanse Charvel Wildcard uit 2011. Charvel is eigendom van Fender en dat is wel te zien. Bij de Fender heb ik de toonknop gebypassed en het halselement vervangen voor een Seymour Duncan Lil'59. Bij de Charvel heb ik EMG aktieve element vervangen voor een vintage Bill Lawrence zebra, gemaakt in de jaren '80 in Duitsland door Willi Stich

donderdag 1 maart 2012

Mullard

In mijn Hughes & Kettner Tubemeister zitten bepaald slechte Chinese EL84 eindbuisjes, dus die vervang ik voor reissue Mullards. Dat zijn beste buizen voor niet te veel geld.

woensdag 4 januari 2012

Hughes Kettner Tubemeister 18


Hughes & Kettner Tubemeister, mijn meest recente aanwinst op versterkergebied. Ik herken wel het geluid van mijn Hughes Kettner Triamp in dit kleintje, maar de Triamp is 100 watt en die kun je niet dempen. Dit kleine broertje is veel handiger wat dat betreft, ondanks dat hij veel minder veelzijdig en indrukwekkend is.