Herontwerp van mijn pedalenbak: Ernie Ball volumepedaal, Ashbass Tubescreamer, Hughes & Kettner Tubeman II, Yamaha Magicstomp, Strymon Blue Sky en twee Alesis Phasers.
vrijdag 6 juli 2012
zaterdag 9 juni 2012
recentste aanwinst
maandag 26 maart 2012
Gitaarsolo opnemen
Is hem uiteindelijk niet geworden want er zitten een paar foutjes in, en de solo is veel te saai. Het is ook maar een improvisatie...
Gespeeld met een (roze!) Ibanez RG770, via een Hughes & Kettner Tubeman 2 in een Reussenzehn Guitar Slave naar twee Marshall 1936 cabs met Celestion G12H65 speakers. Het signaal gaat via de direct-out van de Hughes & Kettner naar het mengpaneel. Er staan ook een paar microfoons bij de Marshalls voor wat ruimtelijker geluid. Deze video laat alleen het geluid horen van de speakers op de camera.
Drummen
Drumpartijtje over een dummy basloopje.. maar ik verlies mijn evenwicht en de daaropvolgende fill mislukt volledig..
zaterdag 17 maart 2012
Twee stratocasters

Mijn twee stratocasters: een Fender USA Lonestar uit 1997, en een Japanse Charvel Wildcard uit 2011. Charvel is eigendom van Fender en dat is wel te zien. Bij de Fender heb ik de toonknop gebypassed en het halselement vervangen voor een Seymour Duncan Lil'59. Bij de Charvel heb ik EMG aktieve element vervangen voor een vintage Bill Lawrence zebra, gemaakt in de jaren '80 in Duitsland door Willi Stich
donderdag 1 maart 2012
Mullard
woensdag 4 januari 2012
Hughes Kettner Tubemeister 18

Hughes & Kettner Tubemeister, mijn meest recente aanwinst op versterkergebied. Ik herken wel het geluid van mijn Hughes Kettner Triamp in dit kleintje, maar de Triamp is 100 watt en die kun je niet dempen. Dit kleine broertje is veel handiger wat dat betreft, ondanks dat hij veel minder veelzijdig en indrukwekkend is.
Abonneren op:
Posts (Atom)