zaterdag 23 januari 2010

Nieuwe EL84


Een mooi rijtje EL84 in mijn Engl Rackhead. Het zijn JJ Tesla buizen. Ik vind de TAD (Tube Amp Doctor) buizen die er oorspronkelijk in zaten wel beter klinken...

vrijdag 8 januari 2010

Engl Rackhead 850 2x35

Dit is een plaatje van de binnenkant van mijn, in Duitsland vervaardigde, Engl Rackhead 850 met 2x35 watt. Te zien zijn vijf 12ax7 voorversterkerbuizen, en acht EL84 eindbuizen, allen buizen van TAD. (Tube Amp Doctor) Helaas is de meest rechter EL84 defect, waarschijnlijk kapotgevroren bij transport. Ik wilde dit ding live gaan gebruiken, want dan hoef ik geen twee gotaarversterkertops mee te sjouwen om stereo te spelen. Het is een oude bak, uit de jaren '80. Achterop staat nog "Made in West Germany"

woensdag 30 december 2009

Roland TD20


Dit is de geluidenbak bij mijn nieuwe drumkit: een Roland TD20, met daarbij een serie patches van V-Expressions, emulaties van bestaande (dure) drumkits, die bijzonder goed klinken. (Veel beter dan de standaardpatches die bij de TD20 worden geleverd)

Electronisch drumstel

Dit is mijn nieuwe electronische drumstel: een kit van het Amerikaanse merk Hart Dynamics, te weten de Professional 5.3
Over de bekkens ben ik niet zo tevreden, wellicht vervang ik die voor een set Smartriggers.

zondag 20 december 2009

Live Rack


Dit is in de studio het rack waarmee ik mijn synthesizers aanstuur, bij optredens neem ik het rack mee als live rack. Van boven naar beneden: een Behringer DI (die gebruik ik alleen in de studio als patchbay naar het grote mengpaneel) een patchbay voor de effecten in het rack, een Soundcraft M12 mengpaneel, Drawmer compressor, een Korg SDD1200 stereo-delay, een Chorus/Flanger en een stereo filter van MAM, en een oude Yamaha Rev5 reverb.

Band live


Waarschijnlijk het drukste podium ooit..

zaterdag 19 december 2009

Live!


Live in Tilburg met Blue Garden.